Eindelijk geen gekte meer op werk

Eindelijk geen gekte meer op werk

Het zijn vreemde tijden. Zo had ik het ene moment tijdelijk even geen werk en stond het andere moment mijn agenda weer bomvol. Een aantal van jullie zullen je hier wel in herkennen. Voor je het door hebt slaat de gekte ineens weer toe. Dat kon ik echt niet hebben. Ik was eindelijk wat meer “zen” geworden in de weken thuis, dus ik was op zoek gegaan naar manieren om geen gekte meer te hebben op werk. Herken jij jezelf hierin en kun je wel wat tips en advies gebruiken? Lees dan snel verder. Deze blogpost staat namelijk in het teken van: eindelijk geen gekte meer op werk!

1. Het belang van organisatie

Mijn eerste obstakel op de werkvloer was de organisatie, of eerder het gebrek ervan. Natuurlijk moeten we allemaal nog even wennen aan de nieuwe gang van zaken, maar dat is niet voor eeuwig een excuus. Het is namelijk nogal frustrerend als je ergens mee aan de slag wilt gaan, maar de spullen zijn er niet. Of die ene collega die nog iets af moet maken, maar hij of zij  is niet ingeroosterd door een fout in de personeelsplanning. 

Daarom heb ik eerst met een paar collega’s ervoor gezorgd dat dit soort belangrijke aspecten weer georganiseerd werden. Zo hebben we eerst goede software gekocht voor het maken van de personeelsplanning. Hiermee heeft iedere werknemer gelijk op de mobiel wat het rooster is. Dat scheelt al een hoop frustratie. Daarnaast hebben we ook iemand toegewezen om ervoor te zorgen dat alle belangrijke spullen op voorraad zijn.

2. Heldere communicatie

Een andere valkuil waar veel bedrijven in duikelen, ongeacht de situatie, heeft betrekking op de communicatie. Of eerder het gebrek ervan. Het is lastig om binnen wat voor organisatie dan ook heldere communicatie te houden. Misverstanden ontstaan erg gemakkelijk, deadlines worden niet gehaald of afspraken blijven onduidelijk. Nu is meer dan ook heldere communicatie belangrijk. Zo hebben wij de dagelijkse videocall in de ochtend met het team erin gehouden – zelf nu we op gepaste afstand weer op kantoor mogen werken. Het is namelijk een goede manier om even vinger bij de pols te hebben. Bovendien kun je dan gemakkelijk zaken aankaarten. 

Daarnaast is het handig om een intern telefoonsysteem te installeren. Zeker voor de grotere kantoren en nu iedereen meer op afstand van elkaar zit, is het erg fijn als je elkaar snel kunt spreken. Bovendien helpt het ook als je bellers moet doorverbinden aan bepaalde collega’s. Kortom, een win-win als je het mij vraagt!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *