We kunnen nu niet naar de kroeg toe, maar misschien kunnen we de kroeg naar huis toe brengen. Nu kan je natuurlijk een fust bestellen voor thuis. Maar je kan ook genieten van een kwalitatiever biertje. Ik zou zelf Uiltje aanraden als je leverancier voor twee simpele redenen: écht goed bier en goede levering. Wacht niet, en ga lekker IPA bestellen.
Echt goed bier
Wanneer word een biertje nou echt goed? Dat proberen ze te bepalen bij de Dutch Beer Challenge. Hier proeven de “Bieristas” welk biertje nou het lekkerst is. Als we daarvan iets leren is dat kleine brouwerijen maar al te vaak de grotere brouwers achter zich laten. Maar onder de kleine brouwers zit er een groot verschil. De reden da tik eerder zijn dat Uiltje zo goed was is omdat ze vorig jaar gewonnen hadden met hun Bird of Prey IPA. Goed bier brouwen lukt ze dus wel, maar veel bier brouwen doen ze ook erg goed. Zo viel hun Dr. Raptor double IPA ook in de prijzen. Maar voor elke die er wint proberen ze ook van alles. Hun tempo is zo hoog dat er elke twee weken een nieuw biertje uitkomt. Daar gaat ook van alles in. Zo maakte ze voor kerst een biertje waar een verbrande kerstboom in zat. Hoe dat werkt exact weet ik ook niet, maar hij was zeker lekker. Voor mij was deze lockdown zeker een stukje dragelijker met nieuwe biertjes van Uiltje. Behalve lekker en veel variatie is het ook gewoon gemakkelijk om te bestellen.
Goede logistiek
Als het gaat om online snappen ze het ook bij Uiltje. Je kan gemakkelijk online bestellen, in hoeveelheden die jouw uitkomen. Het is meer dan gewoon verschepen, je kan ook vers bier bestellen. Het is iets wat ons vreemd in de oren klinkt maar bier kan vers zijn, en het is een totaal andere ervaring. Ik kan er niet mijn vinger op leggen maar het is toch een bijzonder smaakje. Daarnaast kan je ook heel gemakkelijk in bulk bestellen, handig voor een feestje of als je niet elke week bij de deur wilt zitten. Wanneer je het echt gemakkelijk wilt maken kan je ook een bier abonnement nemen. Jazeker, een abonnement voor bier. Op die manier weet je dat je altijd iets lekkers in huis hebt. Daarnaast is het ook een indicatie van hoe erg ze hun product vertrouwen als ze elke maand iets nieuws maken en durven te zeggen: deze vindt je ook lekker.